giorgianet

giorgianet

    

صفحه اصلي | آرشيو وبلاگ | تماس با ما
۲۸ دى ۱۳۹۵
جاذبه هاي گردشگري استانبول

كليساي چورا استانبول تركيه يكي از مكان هاي ديدني و جذاب تركيه كليساي چورا استانبول تركيه است كه در سه مايلي شمال غربي جاذبه سلطان احمد استانبول تركيه است قرار گرفته است. معماري و طراحي اين كليسا بر گرفته است از هنر زيباي بيزانس كه بسيار جذاب و ديدني مي باشد كه نمونه زيباي هنر بيزانسي رو ميتوانين تو موزائيك ها و كاشي هاي كليساي چورا از موزه هاي استانبول تركيه است، ببينيد. مسافران تور تركيه با رفتن به كليساي چورا تركيه مي توانند داستان زندگي حضرت مريم و حضرت عيسي رو بصورت تصوير با استفاده از موزاييك‌هاي با شكوه و نقاشي‌هاي ديواري ببينند. اين كليسا به عنوان كليساي نجات دهنده مقدس در چورا شناخته شده و يكي از زيباترين آثار باقي مونده از معماري بيزانس مي باشد در سال‌هاي اوليه كليساي چورا تركيه صومعه بوده و بعد از چند قرن بعد به يك مسجد تبديل شده و از سال ۱۹۴۸ اصلي ترين كاربري موزه است. مسافران تور تركيه مي توانند از اين مكان جذاب ديدن نمايند.

مسجد بايزيد استانبول تركيه

يكي از جاذبه هاي گردشگري تركيه مسجد بايزيد استانبول تركيه است كه از مساجد تاريخي شهر استانبول تركيه مي باشد. ساخت بناي اين مسجد از سال ۱۵۰۱ تا سال ۱۵۰۶۶ ميلادي پايان يافت. مسجد بايزيد استانبول تركيه به دستور بايزيد دوم سلطان و خليفه امپراتوري عثماني  ساخته شد. طاق‌هاي بالاي مسجد توسط ستون‌هاي سنگي و گنبد روي ستون‌هاي سنگي قرار گرفته‌ است. در اطراف سقف گنبد مسجد نام‌هاي الله، محمد ابوبكر، عمر، عثمان، علي، حسن و حسين به خط تركي عثماني حكاكي شده است و توجه بسياري از مسافران تور تركيه را به خود  جذب كرده است. مدرسه، حمام، كتابخانه و ساختمان‌هاي ديگري در نزديكي اين مسجد ساخته شده است و مسافران تور تركيه ميتوانند از آنجا ديدن نمايند. در باغ پشت اين مسجد مقبره بايزيد  دوم قرار گرفته است.

 

مقبره آتاتورك آنكارا تركيه

از مكان هاي ديدني و جذاب تركيه مقبره آتاتورك آنكارا تركيه است كه بر روي يك تپه خيره كننده در بخش "آنيتپ" شهر قرار گرفته است. مقبره آتاتورك آنكارا تركيه بنيانگذار جمهوري تركيه كه در سال سال ۱۹۴۴ بنا شد و در 19533 كامل شده است. ايم مقبره بنايي است ساده كه حياط بزرگي پوشيده با كفپوش هاي موزاييكي كه مسافران تور تركيه مي توانند از آنجا ديدن نمايند. مسافرانتور تركيه با رفتن به اين مكان مي توانند سفر خوشي را به جاي بگذارند.

معبد آرتميس كوش آداسي تركيه

يكي از عجايب زيبا و قديمي جهان معبد آرتميس كوش آداسي تركيه است كه در شهر افسوستركيه قرار گرفته است. اين بنا يك معبد يوناني است و لقب الهه آرتميس را به خود اختصاص داده است. اين معبد سه بار مورد بازسازي قرار گرفت ولي در نهايت در سال 4011 به صورت كامل ويران گرديد. معبد آرتميس تركيه در سال 5500 قبل از ميلاد ساخته شده بود و به عنوان زيباترين بناي روي زمين شناخته مي شد و مسافران تور تركيه مي توانند از آنجا ديدن كنند. اين معبد زير بناي  چهارگوش دارد و از مرمر ساخته شده است، داراي پلكان مرمري است كه براي اتصال طبقه همكف به بالكن‌هاي بزرگ و بلند ساخته شده بود. در كل اين بنا از ۱۲۷ ستون با ارتفاع 20 متر تشكيل شده است. ستون ها با سرستونهاي ايوني و كناره‌هاي كنده كاري شده جلوه خاصي به معبد مي دهند. همچنين بسياري از آثار هنري در داخل اين معبد نهفته شده بود. اگرچه معبد آرتميس كوش آداسي تركيه رو به ويراني رفته اما هنوز هم مسافران تور تركيه مي توانند از باقي  مانده هاي اين بناي تاريخي و زيبا ديدن نمايند.

 

 

قصر دولماباغچه تركيه استانبول تركيه

 

از جاذبه هاي گردشگري تركيه قصر دولماباغچه استانبول تركيه مي باشد كه در اين كاخ زيبا تقريبا 200 فرش و قاليچه بسيار زيبا كه در كارخانه قالي بافي قصر بافته شده است وجود دارد.  تمام اشيا از جمله گلدانها و چارجوب آينه ها و كريستالها در اين قصر موزه وجود دارد و مسافران تور تركيهمي توانند از آن ها ديدن نمايند همچنين 582 شمعدان نقره در اين كاخ وجود دارد. از 2800 گلدان بعدي 59 عدد از چين ، 29 عدد سئور فرانسه ، 26 عدد ژاپن ، 46 عدد ستاره و بقيه از ساير كشورهاي اروپا وارد شده است. مسافران تور تركيه با ديدن از اين قصر مي توانند خاطره خوبي را  به جاي بگذارند.

 

 

 

 

مطالب مرتبط :

تور تركيه زمستان 95 

تور تركيه دي 95 

تور تركيه بهمن 95 

تور تركيه اسفند 95 

 

تور تركيه نوروز 96 

 

آرشيو نظرات (0)

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
 
 

 


معرفي وبلاگ

giorgianet



فهرست اصلي

صفحه نخست
پست الكترونيك
آرشيو مطالب
افزودن به علاقه مندي ها
صفحه خانگي
 


آرشيو موضوعي

تور كيش
تور تركيه
تور مشهد
تور استانبول
تور آنتاليا
تور ارمنستان
تور كوش آداسي
تور دبي
تور گرجستان
تور روسيه
تور تايلند
تور مالزي
تور قشم


آرشيو ارسال ها

ارديبهشت ۱۳۹۶
بهمن ۱۳۹۵
دى ۱۳۹۵
آذر ۱۳۹۵


پيوند ها

افزايش فالوور در اينستاگرام
خريد اپل ايدي به سيب
غلطك
افزايش ممبر تلگرام
طراحي سايت بهسون





 



[ ساخت وبلاگ ]