giorgianet

giorgianet

    

صفحه اصلي | آرشيو وبلاگ | تماس با ما
۱۲ دى ۱۳۹۵
جاذبه هاي گردشگري مشهد

آبشار اخلمد مشهد

akhlamad.jpg

آبشار اخلمد مشهد از آبشارهاي استان خراسان رضوي،شمال شرقي ايران در شهرستان چناران در ۸۵ كيلومتري شمال غربيمشهد و ۲۴ كيلومتري چناران روبه كوه‌هاي بينالود و در دو كيلومتري روستاي اخلمد مشهد قرار دارد. اين آبشار از دو آبشار بلند كنار هم تشكيل شده است كه هر كدام بالاي ۴۰ متر ارتفاع دارند. اخلمد كه از مكان هاي ديدني اطراف مشهد مي باشد و قدمتي چند هزار سال دارد، در دره اي در ميان كوه بينالود بنا شده كه اين دره داراي ديواره‌هاي صخره‌اي با ارتفاع حدود ۲۰۰–۳۰۰ متر مي‌باشد كه يكي از بزرگ‌ ترين مناطق براي ورزش مفرح سنگنوردي در ايران مي‌باشد از ديواره‌هاي معروف آن مي‌توان به (ديواره سفيد - الله اكبر -عقاب و...) نام برد. در ابتداي دره ، انواع گل‌ها و گياهان زيبا و درختان انبوه به همراه باغات فراوان ميوه به چشم مي‌خورد و پس از طي مسيري آبشار اول كه داراي 23 متر ارتفاع است، ديده ميشود و با گذر از ميان اين آبشار و در يك كيلومتري آن، آبشار اصلي اخلمد با ارتفاعي حدودا 40 متري قرار دارد  و آبشار سوم و چهارم نيز در بالاي اين آبشارها قرار دارد. روستا اخلمد داراي باغ‌هاي زيبا و پرمحصولي مي‌باشد و از ميان محصولات اين منطقه سيب و گلابي اخلمد بسيار معروف است. مسافران تور مشهدمي توانند با رفتن به اين مكان زيبا از مسافرت خود لذت ببرند.

akhlamad2.jpg

آدرس: اخلمد در ۸۴ كيلومتري مشهد و در امتداد جاده مشهد- قوچان 

پارك وحدت مشهد

پارك وحدت مشهد در مكاني به مساحت بيست هكتار در اطراف بلوار وحدت در شرق مشهد به عنوان بزرگترين پارك مشهدمقدس مي باشد و هرساله گردشگران تور مشهد زيادي را به خود جلب مي كند.اين پارك درسال ۱۳۴۵ شمسي تاسيس شده و از آن زمان تاكنون بخش هاي مختلف فرهنگي و ورزشي و تفريحي درآن بنا شده است و هم اكنون نيز در حال به روز رساني و پيشرفت وگسترش بيشتري براي پارك مي باشند .

 

 


اين پارك بخاطر داشتن امكانات سياحتي و تفريحي و ورزشي همچون فضاي سبز ، درياچه مصنوعي ، آب نما و آبشار ،تئاتر و سينما هاي تابستاني ، و امكانات ورزشي از قبيل سكوهاي تنيس روي ميز ، شطرنج ، زمين هاي ورزشي و زمين اسكيت و …جز بهترين مناطق گردشگري تور مشهد مي باشد . در اين پارك علاوه بر اين با احداث مجتمع فرهنگي امام رضا (ع) توسط اداره كل ارشاد اسلامي خراسان ، كتابخانه و مراكز فعاليت هاي فرهنگي و هنري باعث رفاه حال مسافران تور مشهد شده است.


 

مقبره پير پالان دوز مشهد

مقبره پير پالان دوز مشهد واقع در قسمت شمال شرقى مجموعه حرم حضرت رضا (ع) و شامل بنايى چهارگوش با گنبدى بر فراز آن،  ‌و ايوانى آجرى در مقابل مي باشد. در داخل بقعه، شاه‌نشينى مي باشد كه در بالاى آن، يزدى‌بندى‌هايى طراحي شده كه در اصل داراى نقاشى بوده و به داخل بقعه جلوه ي منحصر به فرد داده است. بدنه‌هاى بنا، از دوران صفويه،با نقاشى طراحي شده است كه بر اثر گذر زمان و نفوذ رطوبت، جز بخش كمى از آن كه مرمت و ثابت گرديده، بقيه از ميان رفته است. در زير كاسه ي گنبد نيز ترنج زيبايى با نگاره‌هاى گياهى طنين اندازي شده است. نماى خارجى مقبره به ايجاد طاق‌ نماهاى تيزه‌ دار آجرى و پشت‌‌ بغل‌ هاى كاشى و قاب‌ هاى مستطيل تزئينى بر فراز آن‌ها، در عين سادگى، چشم اندازي زيبا دارد. سطح گنبد پيازى شكل فراز بنا كه بر روى گردنى استوانه‌اى شكل استوار شده، داراى پوشش ساده‌اى از كاشى فيروزه‌اى مي باشد. شكل كلى بنا و بازمانده‌‌هاى نقاشى‌ هاى درون آن، بنا را اثرى از دوران صفوى معرفى مى‌كند كه در سال 985 ( هـ.ق ) تاسيس شده است. تاريخ مزبور، بر كتيبه ي سنگ سفيد مربعى تراشيده شده است.


شخصيت به خاك سپرده شده در مقبره پير پالان دوز مشهد، با توجه به نوشته ي سنگ مزارش، «محمد عارف عباسي»، از عرفاى سلسله ي ذهبيه‌ مي باشد. لقب «پالان‌دوز» ازاين جهت به او داده شده كه براى گذران زندگى خود، با وجود مقام والايى كه نزد مردم داشته، به كار پالان‌ دوزى مشغول بوده است. از اين‌ شخصيت، قرآن هفت‌سوره‌اى به جا مانده كه به خط خوش ثلث نوشته شده است و حكايت از توانايى او در كار خطاطى مي كند.سالي گشت به مسافران عزيز تور مشهد پيشنهاد به زيارت اين مقبره را  مي دهد. 

 

 

گنبد سبز مشهد :

_سبز_مشهد_1.jpg

بناي تاريخي گنبد سبز مشهد در خيابان آخوند خراساني و در وسط ميدان گنبد سبز واقع شده است.اين بنا داراى گنبدى فيروزه‌اى رنگ متمايل به سبز، چهار ايوان و هشت ضلع مي‌باشد كه علاوه بر ايوان و طاق نماها، كاشي‌كاري زيباي آن به بقعه جلوه خاص بخشيده است. اين بنا مدفن شيخ محمد مومن عارف است كه در دوره صفويه مي زيسته و در سال 904 قمري وفات يافته . شرح زندگاني اين عارف در كتابي به نام گنبد سبز آورده شده كه به سه زبان انگليسي، فارسي و عربي منتشر شده است . اين بقعه در دوران صفويه در ميان قبرستاني به نام  "مير هوا" بوده كه بعدها پيرامون آن محوطه سازي شد و با توسعه شهرمشهد اين بقعه در ميان ميدان قرار گرفت و در سال 53 نماي اين بنا كاشي كاري شد .ديدن از اين بقعه زيبا به مسافران تور مشهد پيشنهاد مي شود .

_سبز_مشهد_2.jpg

 

 

سد طرق مشهد :

_طرق_مشهد1.jpg

از تفريحات مشهد كه مورد توجه مردم مشهد است ,بند طرق مشهد است . سد طرق در 14 كيلومتري جنوب شرقي مشهد قرار دارد . اين سد بر روي رودخانه طرق واقع شده است.اين بند در ۲۵ كيلومتري جنوب‌شرقي مشهد قرار دارد و بر روي رودخانه طرق در يكصد متري بالا دست بند قديمي طرق احداث شده است. ساختار اين سازه از نوع بتوني دو قوسي متقارن متشكل از ۲۲ بلوك به عرض ۱۴ متر مي‌باشد كه در سال ۱۳۶۱ش آغاز و در سال ۱۳۶۷ش به پايان رسيده است. طول تاج اين بند ۳۲۲ متر است. بناي اوليه اين سازه آبي در زمان تيموري و به امر امير عليشير نوايي ساخته شده است. گردشگر و مسافران تور مشهد كه مي خواهيد در مشهد ماهيگيري را تجربه كنيد به شما پيشنهاد مي كنيم سد طرق را تجربه كنيد . 

_طرق_مشهد_2.jpg

_طرق_مشهد_5.jpg

 

مطالب مرتبط :

تور مشهد زمستان 95

تور مشهد دي 95

تور مشهد بهمن 95

تور مشهد اسفند 95 

تور مشهد نوروز 96 

تور مشهد از شيراز

تور مشهد از تبريز

تور مشهد از اصفهان

تور مشهد از كرمانشاه

تور مشهد از كيش

 

 

آرشيو نظرات (0)

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
 
 

 


معرفي وبلاگ

giorgianet



فهرست اصلي

صفحه نخست
پست الكترونيك
آرشيو مطالب
افزودن به علاقه مندي ها
صفحه خانگي
 


آرشيو موضوعي

تور كيش
تور تركيه
تور مشهد
تور استانبول
تور آنتاليا
تور ارمنستان
تور كوش آداسي
تور دبي
تور گرجستان
تور روسيه
تور تايلند
تور مالزي
تور قشم


آرشيو ارسال ها

ارديبهشت ۱۳۹۶
بهمن ۱۳۹۵
دى ۱۳۹۵
آذر ۱۳۹۵


پيوند ها

افزايش فالوور در اينستاگرام
خريد اپل ايدي به سيب
غلطك
افزايش ممبر تلگرام
طراحي سايت بهسون





 



[ ساخت وبلاگ ]